מקהלות ילדים כמקור לפיתוח כישורים חברתיים

תאריך פרסום: 23/12/2020

מקהלות ילדים בישראל וברחבי העולם מהוות במה נהדרת לילדים ובני נוער שהשירה קרובה לליבם. לצד אלו, הפכו מסגרות אלו למקום בו ילדים מפתחים בהם חלק ניכר מכישוריהם החברתיים. 

מקהלות ילדים

אין ספק שהשירה והמוסיקה בישראל מהוות נדבך תרבותי ומשמעותי בפני עצמו, שבו למקהלות ילדים מקום מרכזי, שעל משרד התרבות וגופים העוסקים בשירה ומוזיקה לקדם ולדחוף בגילאים צעירים, בין אם במסגרות חינוכיות פורמליות ובין אם במסגרת חוגי העשרה ופעילות קהילתית. 

לצד מטרתן של מקהלות ילדים לפתח כישורים מעולם השירה והמוסיקה, מהוות מסגרות אלו מקום נהדר בו ילדים ובני נוער מפתחים בהם סט רחב של כישורים חברתיים. דבר שרק מחדד אף יותר את החשיבות החינוכית שיש בקיומן של אותן מקהלות. 

היכולת להיות חלק מקבוצה

השתתפות של ילדים ובני נוער במקהלות ילדים מאפשרת להם להיות חלק מקבוצה מצומצמת, בה הם חולקים תחביב אהוב ומרכזי בחייהם. השתייכות לאותה קבוצה מאפשרת לאותם ילדים את הניסיון לחלוק את התחביב המשותף שלהם יחד עם ילדים אחרים, להכיר בשונות והמיוחדות של כל ילד בתוך תחום השירה ולדעת ולהבין איך ניתן ליצור מפגן אחד של מופע מוזיקלי שימשוך אליו סקרנים רבים. 

חיזוק הביטחון העצמי

הבחירה של אלו המצטרפים למקהלות ילדים מהווה בחירה שיש בה להעיד על הביטחון העצמי שיש לאותם ילדים ובני נוער. רבים מהם יודעים ומכירים כי לבחירה זו מחיר חברתי כלשהו, אך הבחירה בתחביב בו הם טובים ואותו הם אף שואפים להפוך למקצוע מאפשרת להם לפתח את ביטחונם העצמי, לבטח אם אותה מסגרת מביאה אותם להצלחה והכרה עם הזמן.