באט אייל

באט אייל

מלחין, מעבד ופסנתרן יליד ישראל. אייל קנה את שמו בעיקר בזכות תרומתו הייחודית למוסיקה המקהלתית בישראל. למעלה מ-200 יצירות ועיבודים שחיבר מבוצעים בארץ ובעולם ע"י מיטב המקהלות הישראליות ובהן "מורן", "העפרוני", "אנקור", "בת-קול", "קנטבילה", האנסמבל הקולי החדש, אנסמבל "סירנות", המקהלה הקאמרית ר"ג, המקהלה הפילהרמונית ועוד. יצירות אלה נכללו לא פעם בתחרויות ופסטיבלים בינלאומיים יוקרתיים כגון: תחרות המקהלות בטולוסה, ספרד, תחרות המקהלות בארנהם (Arnhem), הולנד, ופסטיבל אבו-גוש בישראל. המנצח הנודע גאבור הולרונג ניצח על עיבודי הלאדינו של אייל בתל-אביב (עיבודים אלו הוקדשו למקהלה הקאמרית ר"ג ולמנצחתה חנה צור). חלק נכבד מיצירתו של אייל מוקדש לילדים. אייל חיבר שירי ילדים רבים, אופרה בבימוי מלא,"ברמלי", ושתי יצירות בימתיות שבוצעו ע"י התזמורת הפילהרמונית הישראלית והתזמורת הקאמרית הישראלית. בנוסף חיבר אייל גם מוסיקה קאמרית, תזמורתית ומוסיקה לתאטרון.

כפסנתרן התמחה אייל בליווי מקהלות והופיע בארץ ובעולם עם מקהלות רבות. היה הפסנתרן הראשון של מקהלת "מורן" וליווה שנים רבות את אנסמבל זמרי מורן, המקהלה הקאמרית ר"ג, מקהלת "קנטבילה" ומקהלת "המיולה". נגינתו, וכן חלק מיצירותיו הוקלטו לרדיו, לטלוויזיה ועל גבי תקליטורים.

אייל הוא בעל תואר שני בהצטיינות בקומפוזיציה מאוניברסיטת בר-אילן. בין מוריו נמנים המלחינים אנדרה היידו, בטי אוליברו וגדעון לוינסון. בנוסף אייל הוא בוגר מכללת לוינסקי לחינוך במקצוע חינוך מוסיקאלי ובהתמחות ניצוח מקהלות. כיום הוא אף מרצה במכללה במסגרת הפקולטה לחינוך מוסיקאלי.

צרו עימנו קשר!
פנו אלינו כאן