כל מה שרציתם לדעת על מוסיקה קלאסית ישראלית

תאריך פרסום: 30/06/2020

סיפורה של המוסיקה הקלאסית הישראלית מתחיל בשנות ה-20 ו ה-30 של המאה בעקבות עלייתם של אמנים, זמרים, מלחינים ויוצרים רבים מאירופה לארץ ישראל. אותם מהגרים החליטו כי יש לייצר מוזיקה בעלת אופי ישראלי, כזו שתוכל לאפיין את מקומם החדש במדינת ישראל.

כמובן שהמוזיקה הישראלית הקלאסית נשענת על מאפיינים שונים: חלקם - מקורם באירופה, חלקם - בעדות המזרח, וחלקם – במוזיקה הערבית. כתוצאה מכך, המוזיקה הישראלית הפכה לרבת פנים ומגוונת ביותר.

מוסיקה קלאסית ישראלית

מוזיקה קלאסית ישראלית מאז ועד היום

המכון למוסיקה ישראלית שנוסד בשנות ה-60 הוא סמל אשר דואג לקדם, לפרסם ולהביא לתודעה (גם בינלאומית) את המוזיקה הישראלית.

ניתן למצוא באתר המכון מוסיקה קלאסית ישראלית מאצ המלחינים גדולים שהחלו את דרכם בארץ, האמנים המפורסמים ושאר היוצרים הבולטים בישראל. מעבר לכך, המכון הוא שותף ויזם של מופעים חשובים, פסטיבלים ישראליים ובינלאומיים וקונצרטים רבים.

מלחינים ישראלים

בראשית המאה העשרים היו מלחינים מוכרים רבים (ישראלים כמובן) כגון אדמון ידידיה, שסלל את דרכו של הזמר העברי תוך כדי שילוב אלמנטים אירופיים, ורדינה שלונסקי, אחותו של המשורר אברהם שלונסקי, שהחלה לפעול כמלחינה כבר בשנות ה-20 ונחשבת למלחינה-אישה הישראלית הראשונה, וסשה ארגוב, מגדולי הזמר הישראלי וחתן פרס ישראל בתחום הזמר הישראלי.

תווים

התווים הם בעצם "השפה" הכתובה של המוזיקה. בכל העולם, אדם אשר יוצר מוזיקה זקוק להבנת השפה בצורה הברורה ביותר, שליטה מלאה בה וזאת בכדי לבצע את היצירה באופן מדויק.

מעבר לכך, גם חובבי הזמר הבינלאומי והישראלי בפרט, אשר מנגנים על כלי כזה או אחר יוכלו לנגן גם כן את אותה היצירה באופן קל, פשוט ונוח.

אצלנו באתר של "המכון למוסיקה ישראלית" תוכלו למצוא מנוע חיפוש מתקדם ואיכותי שנועד לעזור לכם למצוא את התווים עבור כל היצירות הקלאסיות הישראליות. באופן זה, תוכלו לבחור את התחום בו אתם רוצים להתמקד (לדוגמא חלילית צד) ולקבל בלחיצת כפתור פשוטה את כל התווים שנוגעים לכלי זה ביצירה ספציפית.

אם גם אתם מעוניינים להיחשף למגוון יצירות מוזיקה קלאסית ישראלית, או שמה אתם רוצים לנגן את חלקן היכנסו עכשיו לאתר שלנו והתרשמו מהמגוון שנועד לרשותכם.