בן-אמוץ עופר

בן-אמוץ עופר

המלחין עופר בן-אמוץ נולד בעיר חיפה בשנת 1955. את לימודי הנגינה בפסנתר התחיל בקונסרבטוריון דוניה וויצמן שם גם הופיע לראשונה בגיל תשע. בגיל שש עשרה זכה בפרס הראשון בתחרות חת לפסנתרנים.לאחר השירות הצבאי החל בלימודי קומפוזיציה עם יוסף דורפמן באוניברסיטת תל אביב ובמחלקה לפסנתר אצל אלכסנדר וולקוב. לאחר כשנה הוא הוזמן ללמוד בקונסרבטוריון של המוזיקה בג'נבה (שוויץ), שם למד קומפוזיציה אצל פייר ויסמר ובאופן פרטי עם אלברטו חינסטרה.

בן-אמוץ הוא בוגר האקדמיה למוסיקה דטמולד שבגרמניה, שם הוא למד של אצל מרטין כריסטוף רדל ודיטריך מניקה, וסיים תארים מתקדמים בקומפוזיציה, תיאוריה ופסנתר. עם הגיעו לארצות הברית בשנת 1987, בן-אמוץ החל בלימודי התואר השלישי אצל המלחין האמריקני ג'ורג' קראמב באוניברסיטת פנסילבניה, שם סיים את לימודי הדוקטורט בהלחנה.

ד"ר בן-אמוץ מלמד קומפוזיציה, תיאוריה ומגוון רחב של נושאים בתחום האמנות הליברלית במכללת קולורדו היוקרתית ומשמש כראש מחלקה מאז שנת 2010.

יצירותיו של עופר בן-אמוץ מבוצעות בקביעות באולמות קונצרטים ובפסטיבלים ברחבי העולם. יצירותיו בוצעו על ידי תזמורות שונות כמו הפילהרמונית של ציריך, הפילהרמונית של מינכן, תזמורת הרדיו האוסטרי, תזמורת ברוקנר מלינץ, הקאמרטה של מוסקבה, היידלברג, ארפורט, ברנדנבורג, התזמורת הקאמרית של מילאנו, הפילהרמונית של ברוקלין, תזמורת סולני פילדלפיה, התזמורת הקאמרית של פורטלנד, התזמורת הסימפונית של קולורדו ועוד. יצירותיו הוקלטו על ידי תזמורת הגוונדהאוס של לייפציג, התזמורת הקאמרית של מינכן, הסימפונית של ברצלונה, הפילהרמונית של אודסה, זמרי ה-BBC והמקהלות הצ'כיות המפורסמות "פרמוניק" ו"יתרו".

בן-אמוץ קיבל מלגות ומענקים מקרן מקארתור, קרן פולברייט, קרן אמאדו, פסטיבל שלזוויג-הולשטיין, פסטיבל המוסיקה הבינלאומי פוג'י ביפן, אנסמבל דלתא מאמסטרדם, פסטיבל אסיסי, הקאמרטה בז'נבה, ורבים אחרים. עופר בן-אמוץ זכה בתחריות בינלאומיות חשובות למלחינים כולל פרס קוואנה ב-1988 , פרס הזהב ב-1993 בתחרות רודפורט שבדרום אפריקה, והפרס ראשון בתחרות הבינלאומית בקובה שביפון בשנת 1991 עם יצירתו לחליל "ציפור העיר". בשנת 1994 זכתה האופרה שלו, "גן עדן של שוטים", בפרס הראשון בתחרות וינה למלחינים.

בשנת 1999, הוענק לו פרס אהרון קופלנד וכן המלחין המצטיין מטעם המועצה לאמנויות של מדינת קולורדו. בן-אמוץ הוא חתן פרס תחרות הפסטילדינו שנערכה בירושלים בשנת 2004. ב-2015 זכה בן-אמוץ בפרס הראשון בתחרות הבינלאומית הרביעית ע''ש סמרגליה באודינה שבאיטליה. אופרת המולטימדיה החדשנית שלו "הדיבוק", הופקה ביותר מעשר הפקות שונות בארה"ב, גרמניה וישראל וזכתה לביקורות נלהבות בעיתונות ובמדיה המוסיקלית.

עבודותיו של עופר בן-אמוץ זכו להכרה רחבה בשל ביטויין הרגשי והאישי. השזירה של אלמנטים עממיים, עם טקסטורות עכשוויות ותיזמור רב-צבע וייחודי יוצרת את המתח הדינמי המרתק שמחלחל אל לב המאזין ומגדיר את שפתו המוזיקלית של עופר בן-אמוץ. מידע נוסף על יצירותיו ניתן למצוא באתר: www.oferbenamots.com

צרו עימנו קשר!
פנו אלינו כאן